Kameravalvonta

Omat projektit ja ratkaisut
Topituppurainen1
Viestit: 177
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 10.01.2021 10:36:27

Liekkivahteja on monen tyyppisiä, yleisimmät sivusta tai sivusta ja päästä reagoivat.

sivuvaunu
Viestit: 68
Liittynyt: 01.07.2020 12:06:31

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja sivuvaunu » 10.01.2021 11:27:03

Olet varmaankin mittaillut niiden liekinvartijoiden vastusarvoja sellaisenaan. Eli valossa arvot lienee ohmeja ja pimeässä kilo-ohmeja eli karkeasti tuhatkertainen ero. Missä lukemissa liekinvartija on polton aikana normaalisti? Mulla se pyörii jossain 400-600 paikkeilla, loppupuhalluksessa puhtaalla polttimella parhaimmillaan yli 700. Mihinkä sulla on asetettu sen pitää-olla-arvo, mulla on 30? Eli ei kummoinen hehku tarvitse olla että poltin sen näkee. Mulla on nyt koemielessä paikoillaan 20 vuotta vanha A3: n liekinvartija, toimii kuten se uusi BL20: n vastaava vahti. Ihan saman näköinen tuo on.
Toisessa ketjussa näytti olevan puhetta lokerosyöttäjän täyttymisongelmasta, joko se on parantunut? Tuo vaikuttaisi selvältä ohjelmavialta, koska tuossahan pitäisi olla sisäänkirjoitettuna aina ns. follow-stoker-asetus. Eli ulkoinen syöttö ei missään nimessä eikä koskaan saa pyöriä jos polttimen sisäinen syöttö seisoo.
Pellettilämmitystä jo vuodesta 2001. Kalustona EcotecA3 & Bioline20 + PE-20 kattila

sivuvaunu
Viestit: 68
Liittynyt: 01.07.2020 12:06:31

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja sivuvaunu » 10.01.2021 13:11:24

Pieni korjaus yllä olevaan. Eli vetelin (väärästä) hihasta noita vastusarvoja. Olen niitä joskus aiemmin mittaillut ja löysin jopa tulokset:
-pimeässä 8,5 Mohm
- valossa 405 ohm

Riippuu tietysti kuinka valoisassa ja pimeässä noita mittailee, joka tapauksessa HUOMATTAVA ero on oltava.
Pellettilämmitystä jo vuodesta 2001. Kalustona EcotecA3 & Bioline20 + PE-20 kattila

--IMSL--
Viestit: 86
Liittynyt: 31.05.2019 22:52:16

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja --IMSL-- » 10.01.2021 16:42:52

EKo_pelle kirjoitti:
10.01.2021 10:33:36
--IMSL-- kirjoitti:
10.01.2021 00:30:03
Ja alkuperäiseen kysymykseen... Hommasin kiinasta alle 20-eurolla valvontakameran joka voisi toimia kyseiseen hommaan.
Tässä vastaavanlainen. Vaatii wifin, mikä mulla ei uletu pannuhuoneeseen.
https://www.gigantti.fi/product/kamerat ... lla-yonako
Wifille saa lisäkantamaa tuollaisella:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... NmqwZAg2Hw
Ostin tuollaisen, kun verkko oli huonohko talon toisessa päässä. Auttaa.
No ei ole tuo hinnakiroissa.
Miten kauas tuon voi laittaa omasta reitittimestä, pitääkö wifin tehon olla hyvä (5tolppaa) vielä tuon kohdalla, vai riittääkö että on "tolppa tai pari tolppaa" wifitehoa, jos tehoa mittailee vaikka kännykällä tai tabletilla? Ja voiko nuota ketjuttaa useamman että pääsee riittävän kauas?

--IMSL--
Viestit: 86
Liittynyt: 31.05.2019 22:52:16

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja --IMSL-- » 10.01.2021 16:53:40

sivuvaunu kirjoitti:
10.01.2021 13:11:24
Pieni korjaus yllä olevaan. Eli vetelin (väärästä) hihasta noita vastusarvoja. Olen niitä joskus aiemmin mittaillut ja löysin jopa tulokset:
-pimeässä 8,5 Mohm
- valossa 405 ohm

Riippuu tietysti kuinka valoisassa ja pimeässä noita mittailee, joka tapauksessa HUOMATTAVA ero on oltava.
Nuota vastuksia on tosiaan saatavana monen tehoisia, eikä maksa käytännössä mitään.
Laatueroja saattaa olla. Kerran katselin että kiinasta olisi saanut 100-kappaletta postikuluineen parilla eurolla kotiin tuotuna. Jo päällepäin ei näyttänyt niin hyviltä kun Starelec Oy:n vastaavat, joita saa parilla kympillä samanlaisen kasan +pk. Saattaa olla että varaosien tekijät turaa liekkivahteja just noista kiinalaisista saadakseen paksumman voiton, kun varaosa menekki on varmempaa kun ne vahdit ei kestä kauaa :D

EKo_pelle
Viestit: 97
Liittynyt: 08.07.2019 17:56:54

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja EKo_pelle » 11.01.2021 17:23:49

sivuvaunu kirjoitti:
10.01.2021 11:27:03
Olet varmaankin mittaillut niiden liekinvartijoiden vastusarvoja sellaisenaan. Eli valossa arvot lienee ohmeja ja pimeässä kilo-ohmeja eli karkeasti tuhatkertainen ero. Missä lukemissa liekinvartija on polton aikana normaalisti? Mulla se pyörii jossain 400-600 paikkeilla, loppupuhalluksessa puhtaalla polttimella parhaimmillaan yli 700. Mihinkä sulla on asetettu sen pitää-olla-arvo, mulla on 30? Eli ei kummoinen hehku tarvitse olla että poltin sen näkee. Mulla on nyt koemielessä paikoillaan 20 vuotta vanha A3: n liekinvartija, toimii kuten se uusi BL20: n vastaava vahti. Ihan saman näköinen tuo on.
Toisessa ketjussa näytti olevan puhetta lokerosyöttäjän täyttymisongelmasta, joko se on parantunut? Tuo vaikuttaisi selvältä ohjelmavialta, koska tuossahan pitäisi olla sisäänkirjoitettuna aina ns. follow-stoker-asetus. Eli ulkoinen syöttö ei missään nimessä eikä koskaan saa pyöriä jos polttimen sisäinen syöttö seisoo.
Vastusta ei ole tullut mitatuksi.
Käyttöliittymän 'Tunnistin'-valikon kautta kun seurailee, niin joskus näyttää täydellä liekillä hädin tuskin nollasta poikkeavaa lukemaa. Keskimäärin polton alettua kunnolla lukema on noin 30 - 70. Asetusminimi on nyt 10, kun olen sitä justeerannut alaspäin juuri tämän ongelman takia.
Lasiputketon näyttää useita satoja nyt, kun sitä olen testaillut.

Jokin kummallinen juttu siinä lasiputkessa täytyy olla, koska liekkivahti ulos nykäistynä reagoi himmeään pannuhuoneen valoon heti ja kunnolla. Samaan aikaan, kun kurkkaan liekinvalvojan asennusreikään ja näen ison/hyvän liekin, niin liekkivahti paikalleen asennettuna ei nouse nollasta ylös juurikaan.

EKo_pelle
Viestit: 97
Liittynyt: 08.07.2019 17:56:54

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja EKo_pelle » 11.01.2021 17:26:02

--IMSL-- kirjoitti:
10.01.2021 16:53:40
sivuvaunu kirjoitti:
10.01.2021 13:11:24
Pieni korjaus yllä olevaan. Eli vetelin (väärästä) hihasta noita vastusarvoja. Olen niitä joskus aiemmin mittaillut ja löysin jopa tulokset:
-pimeässä 8,5 Mohm
- valossa 405 ohm

Riippuu tietysti kuinka valoisassa ja pimeässä noita mittailee, joka tapauksessa HUOMATTAVA ero on oltava.
Nuota vastuksia on tosiaan saatavana monen tehoisia, eikä maksa käytännössä mitään.
Laatueroja saattaa olla. Kerran katselin että kiinasta olisi saanut 100-kappaletta postikuluineen parilla eurolla kotiin tuotuna. Jo päällepäin ei näyttänyt niin hyviltä kun Starelec Oy:n vastaavat, joita saa parilla kympillä samanlaisen kasan +pk. Saattaa olla että varaosien tekijät turaa liekkivahteja just noista kiinalaisista saadakseen paksumman voiton, kun varaosa menekki on varmempaa kun ne vahdit ei kestä kauaa :D
Minun liekkivahtini ovat alkuperäinen Ecotecin ja pari muuta muistaakseni Wahlroosilta. Nekin ilmeisesti Ecotecin varaosia.

EKo_pelle
Viestit: 97
Liittynyt: 08.07.2019 17:56:54

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja EKo_pelle » 11.01.2021 17:35:17

--IMSL-- kirjoitti:
10.01.2021 16:42:52
EKo_pelle kirjoitti:
10.01.2021 10:33:36
--IMSL-- kirjoitti:
10.01.2021 00:30:03
Ja alkuperäiseen kysymykseen... Hommasin kiinasta alle 20-eurolla valvontakameran joka voisi toimia kyseiseen hommaan.
Tässä vastaavanlainen. Vaatii wifin, mikä mulla ei uletu pannuhuoneeseen.
https://www.gigantti.fi/product/kamerat ... lla-yonako
Wifille saa lisäkantamaa tuollaisella:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product ... NmqwZAg2Hw
Ostin tuollaisen, kun verkko oli huonohko talon toisessa päässä. Auttaa.
No ei ole tuo hinnakiroissa.
Miten kauas tuon voi laittaa omasta reitittimestä, pitääkö wifin tehon olla hyvä (5tolppaa) vielä tuon kohdalla, vai riittääkö että on "tolppa tai pari tolppaa" wifitehoa, jos tehoa mittailee vaikka kännykällä tai tabletilla? Ja voiko nuota ketjuttaa useamman että pääsee riittävän kauas?
Nyt(kään) ei ole varmaa tietoa, mutta oletan, että tuo jatkaa samanvahvuista signaalia, jonka on napannutkin. Ei siis ole vahvistin.

--IMSL--
Viestit: 86
Liittynyt: 31.05.2019 22:52:16

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja --IMSL-- » 11.01.2021 19:09:55

EKo_pelle kirjoitti:
11.01.2021 17:23:49
sivuvaunu kirjoitti:
10.01.2021 11:27:03
Olet varmaankin mittaillut niiden liekinvartijoiden vastusarvoja sellaisenaan. Eli valossa arvot lienee ohmeja ja pimeässä kilo-ohmeja eli karkeasti tuhatkertainen ero. Missä lukemissa liekinvartija on polton aikana normaalisti? Mulla se pyörii jossain 400-600 paikkeilla, loppupuhalluksessa puhtaalla polttimella parhaimmillaan yli 700. Mihinkä sulla on asetettu sen pitää-olla-arvo, mulla on 30? Eli ei kummoinen hehku tarvitse olla että poltin sen näkee. Mulla on nyt koemielessä paikoillaan 20 vuotta vanha A3: n liekinvartija, toimii kuten se uusi BL20: n vastaava vahti. Ihan saman näköinen tuo on.
Toisessa ketjussa näytti olevan puhetta lokerosyöttäjän täyttymisongelmasta, joko se on parantunut? Tuo vaikuttaisi selvältä ohjelmavialta, koska tuossahan pitäisi olla sisäänkirjoitettuna aina ns. follow-stoker-asetus. Eli ulkoinen syöttö ei missään nimessä eikä koskaan saa pyöriä jos polttimen sisäinen syöttö seisoo.
Vastusta ei ole tullut mitatuksi.
Käyttöliittymän 'Tunnistin'-valikon kautta kun seurailee, niin joskus näyttää täydellä liekillä hädin tuskin nollasta poikkeavaa lukemaa. Keskimäärin polton alettua kunnolla lukema on noin 30 - 70. Asetusminimi on nyt 10, kun olen sitä justeerannut alaspäin juuri tämän ongelman takia.
Lasiputketon näyttää useita satoja nyt, kun sitä olen testaillut.

Jokin kummallinen juttu siinä lasiputkessa täytyy olla, koska liekkivahti ulos nykäistynä reagoi himmeään pannuhuoneen valoon heti ja kunnolla. Samaan aikaan, kun kurkkaan liekinvalvojan asennusreikään ja näen ison/hyvän liekin, niin liekkivahti paikalleen asennettuna ei nouse nollasta ylös juurikaan.
Siihen polttimen runkoon tulee sen liekkivahtiputken pään viereen siihen kotelon kylkeen, mistä lähtee ilmaputket, kertyy ajan kanssa paksusti tervaista karstaa, joka haittaa ja heikentää liekin valoa pääsemästä kunnolla liekkivahdin putkeen ja siihen liekkivahtiin.
Samaten sen putken kannattaa krassata jollain kaapimella, jos sitä samaa tervaista karstaa on siellä.

--IMSL--
Viestit: 86
Liittynyt: 31.05.2019 22:52:16

Re: Kameravalvonta

Viesti Kirjoittaja --IMSL-- » 11.01.2021 19:12:32

EKo_pelle kirjoitti:
11.01.2021 17:26:02
--IMSL-- kirjoitti:
10.01.2021 16:53:40
sivuvaunu kirjoitti:
10.01.2021 13:11:24
Pieni korjaus yllä olevaan. Eli vetelin (väärästä) hihasta noita vastusarvoja. Olen niitä joskus aiemmin mittaillut ja löysin jopa tulokset:
-pimeässä 8,5 Mohm
- valossa 405 ohm

Riippuu tietysti kuinka valoisassa ja pimeässä noita mittailee, joka tapauksessa HUOMATTAVA ero on oltava.
Nuota vastuksia on tosiaan saatavana monen tehoisia, eikä maksa käytännössä mitään.
Laatueroja saattaa olla. Kerran katselin että kiinasta olisi saanut 100-kappaletta postikuluineen parilla eurolla kotiin tuotuna. Jo päällepäin ei näyttänyt niin hyviltä kun Starelec Oy:n vastaavat, joita saa parilla kympillä samanlaisen kasan +pk. Saattaa olla että varaosien tekijät turaa liekkivahteja just noista kiinalaisista saadakseen paksumman voiton, kun varaosa menekki on varmempaa kun ne vahdit ei kestä kauaa :D
Minun liekkivahtini ovat alkuperäinen Ecotecin ja pari muuta muistaakseni Wahlroosilta. Nekin ilmeisesti Ecotecin varaosia.
Ja lekkivahtien kestävyydessä on ollut isoja eroja ainakin minulla. Jotkin on pimenneet muutamassa kuukaudessa kun taas toiset on kestäneet parikin vuotta. Ja on niitä ollut päällepäin erilaisiakin, joissain lasiputkissa on ollut jotain kirjoitusta tai logoja, toiset on olleet puhtaita. En tiedä mistä liekkivahdin kypsyminen johtuu, mutta kait pesässä olevat olosuhteetkin jotain vaikuttaa, esim. lämpötilojen sahaaminen. Ja varmaan millaisista vastuksista tehty.

Vastaa Viestiin