Iwabo Villa S2

Averelli
Viestit: 16
Liittynyt: 24.05.2019 07:44:48

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Averelli » 30.04.2020 08:59:24

Topituppurainen1 kirjoitti:
30.04.2020 08:26:40
Mitä sinä tulet tähän threariin sössöttämään teorioitasi. Tutustu kyseiseen polttimeen ja sen toimintaan. S2 poltin säätyy optimiin ja sillä siisti. Puhaltimen portaaton kierrosluvun säätö puskuroi kaikki muutokset annostelun suhteen.
Minä en vastaile turhanpäiväisiin kommentteihin tämän jälkeen. Olen kertonut aloituskysyjälle neuvoja hänen propleemaansa. Kaikki ulkopuoliset joita ei asia koske, olkoon kirjoittelematta hymiöineen tähän threariin. Admin voisi ojentaa ja huomauttaa asiasta.
Voit tehdä ihan yksinkertaisen testin. Samoilla säädöillä syötät polttimelle oikein purupitoista pellettiä ja sitten ihan priimaa tavaraa. Sinulla kun oli niitä mittalaitteitakin niin mittaat onko poltin säädöissään. Ai niin sinun poltinhan ei toiminut puruisella pelletillä, antaa olla sinähän tiesit kaikesta kaiken.
Aloittajan polttimelle aiemmin selitetystä syystä pitää kuitenkin tiheyden muutokset ilmoittaa.
Lopetan tämän väittelyn osaltani tähän.

Topituppurainen1
Viestit: 177
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 30.04.2020 09:07:37

Jaakkokat kirjoitti:
29.04.2020 21:07:28
Topituppurainen1 kirjoitti:
29.04.2020 19:59:13
Averelli kirjoitti:
29.04.2020 17:52:12

Selitähän Topi nyt miten pelletin tiheyden muutos muka ei vaikuta polttoon? Jos pelletin tiheys muuttuu niin massavirta muuttuu ja kun tilavuusvirran mukaan syöttö sekä palamisilman säätö kumminkin tapahtuu. Kun polttimelle ei tätä muutosta ilmoiteta niin miten se osaa määritellä oikean palamisilman massavirran?

Vai täytyy minun selvittää miksi Iwabo S2 toimii niin kuin kerroin. Ottaisit selvää kyseisestä polttimesta, ennen kuin kyselet tyhmiä ! Jos osaat lukea ja ymmärrät lukemisen, mitä kirjoituksessani selvitän, palaa sitten asiaan jos on kysyttävää.
Kyllä ne tietyt parametrit pitää kertoa ei minun iwabo niitä osaa mitata.

Ei tämä ole tunneasia.
Vaikuttaisi siltä, että haluat ymmärtää asian tahallaan väärin, joten lopetan omalta osaltani kommentoinnin tässä asiassa. Tietysti perusasetukset voi muokata halutulle tasolle, mutta onhan polttimessa tehdasasetuksetkin, joita ei normi tilanteessa tarvitse koskaan muokata. Käänny valmistajan tai maahantuojan puoleen asian korjaamisen suhteen. Tämäntyyppisillä foorumeilla saa väärää informaatiota niiltä tahoilta , jotka eivät tiedä asiasta mitään. Itse olen polttanut Iwabolla 15- vuotta ja tuona aikana olen myös perehtynyt tarkkaan kyseisten polttimien sielunelämään.

Topituppurainen1
Viestit: 177
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 30.04.2020 13:26:16

Averelli kirjoitti:
30.04.2020 08:59:24
Topituppurainen1 kirjoitti:
30.04.2020 08:26:40
Mitä sinä tulet tähän threariin sössöttämään teorioitasi. Tutustu kyseiseen polttimeen ja sen toimintaan. S2 poltin säätyy optimiin ja sillä siisti. Puhaltimen portaaton kierrosluvun säätö puskuroi kaikki muutokset annostelun suhteen.
Minä en vastaile turhanpäiväisiin kommentteihin tämän jälkeen. Olen kertonut aloituskysyjälle neuvoja hänen propleemaansa. Kaikki ulkopuoliset joita ei asia koske, olkoon kirjoittelematta hymiöineen tähän threariin. Admin voisi ojentaa ja huomauttaa asiasta.
Voit tehdä ihan yksinkertaisen testin. Samoilla säädöillä syötät polttimelle oikein purupitoista pellettiä ja sitten ihan priimaa tavaraa. Sinulla kun oli niitä mittalaitteitakin niin mittaat onko poltin säädöissään. Ai niin sinun poltinhan ei toiminut puruisella pelletillä, antaa olla sinähän tiesit kaikesta kaiken.
Aloittajan polttimelle aiemmin selitetystä syystä pitää kuitenkin tiheyden muutokset ilmoittaa.
Lopetan tämän väittelyn osaltani tähän.
Ei kuule minun tarvitse tehdä kyseisellä polttimella minkäänlaisia testejä, testit ovat tehneet polttimen suunnittelijat labrassa, joissa on polton valvontaan riittävästi laitteistoa. Jos ja kun vertaat laitteiston epänormaaliin toimintaan, niin kyseisessä polttimessa on eväät sillekin ja lopettaa polton tarpeen mukaan. Minkähän verran herralla on kokemusta kyseisestä pellettipolttimesta. Pistät halvalla huippupolttimen suunnittelijoita, hyi kun hävettäisi kirjoitellakin tuollaisia.

--IMSL--
Viestit: 86
Liittynyt: 31.05.2019 22:52:16

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja --IMSL-- » 01.05.2020 08:35:41

Netin syövereistä löytyy Iwabon manuaali julkisesti ja ihan ilmaiseksi ja salaamattomana, siitä ei tarvitse välttämättä maksaa yhtään mitään :lol:

https://www.yumpu.com/fi/document/read/ ... ttoohje-4-

Tuota manuaalia pikaisesti vilkaistuani en löytänyt sellaista kohtaa missä sanotaan Iwabon säätyvän automaattisesti niin puruiselle kuin kuunteälle laadukkaalle pelletille. Iwaboa voi säätää suuntaan tai toiseen tarpeen mukaan. :lol:

Hyvää vappua kaikille pelletisteille :D

Edit: siistin vähän teksiä :)
Viimeksi muokannut --IMSL--, 01.05.2020 18:26:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kWh_SiteAdmin
Viestit: 118
Liittynyt: 16.04.2019 19:52:08

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja kWh_SiteAdmin » 01.05.2020 14:47:29

Pysytäänpä aiheesssa ja vältetäänpä menemistä henkilökohtaiselle tasolle puolin ja toisin? Jookosta

Hyvää vappua!

Yt Jyri

EKo_pelle
Viestit: 97
Liittynyt: 08.07.2019 17:56:54

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja EKo_pelle » 01.05.2020 22:20:54

Jotta ymmärtää palstalla kirjoittavien henkilöiden taustaa ja motiiveja, niin kannattaa googlailla . . . ;)

Glada Vappen myös täältä!! :mrgreen:

Jaakkokat
Viestit: 30
Liittynyt: 24.07.2019 10:44:50

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Jaakkokat » 02.05.2020 00:27:23

Ei tämä enää juuri savuttele. Sain säädetyä kohdillensa.
Tuli vain aika pitkä nousuvaihe. N. 11min ennenkuin on 20kW poltto.

Pistin kuitenkin uteliaisuudesta kysymyksiä Metro Thermille Ruotsiin syttöasetuksista yms. Kai se on iwabon valmistaja.

Topituppurainen1
Viestit: 177
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 02.05.2020 10:01:20

Jaakkokat kirjoitti:
02.05.2020 00:27:23
Ei tämä enää juuri savuttele. Sain säädetyä kohdillensa.
Tuli vain aika pitkä nousuvaihe. N. 11min ennenkuin on 20kW poltto.

Pistin kuitenkin uteliaisuudesta kysymyksiä Metro Thermille Ruotsiin syttöasetuksista yms. Kai se on iwabon valmistaja.
Puolassa valmistetaan nykyisin. ( valmistettu jo vuosia )
Ohjainkortin eli polttimen aivot suunniteltu Ruotsissa, jota jatkojalostettu ajan saatossa ja sitä manuaalia ei saa ulkopuolinen.
Polttimesi on jo nähnyt yhtä ja toista vuodesta 2007 alkaen. Puhallin on ainakin vaihdettu ja mahdollisesti muitakin "korjaustoimenpiteitä " on tehty tietämättä, että ne vaikuttavat nyt olleeseen ohjelmalogiikkaan.
Se on varma, että S2 ei savuttele muulloin kuin käynnistysvaiheessa jos poltin ja kattilalaitos on kunnossa.
Välttämättä kattilasi ei suoriudu kaikista Iwabon tuomista eduista, koska sitä ei ole suunniteltu siihen tarkoitukseen. NIBE ja Kaukora ovat olleet yhteistyökumppaneita Iwabo pellettipolttimien kanssa. Tuotekehitys on tehty em. kattiloiden pohjalta.
Sinun tapauksessa voisi olla kiinteä tehoalue parempi vaihtoehto kuin pyynnin ja tehonnoston ominaisuus. Samoissa hyötysuhdelukemissa kuitenkin mennään.

Jaakkokat
Viestit: 30
Liittynyt: 24.07.2019 10:44:50

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Jaakkokat » 06.05.2020 18:30:27


Jaakkokat
Viestit: 30
Liittynyt: 24.07.2019 10:44:50

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Jaakkokat » 06.05.2020 19:20:47

Uudessa ja vanhassa puhaltimessa samat mitat ja samanverran portaita triggeripyörässä sama määrä siipiä.

Onko raadilla tietoa mitä lambda arvoa lambdalliset pienolttimet tavoittelevat? Olisi matala kynnys mitata auolambdalla savukaasuja. Bensamoottorithan tavoittelee arvoa 1. Kattiloissa liikutaan varmaan laihalla puolella yli 1.

E:
https://varmebaronen.org/resources-down ... ble-energy

Vastaa Viestiin