Iwabo Villa S2

Averelli
Viestit: 16
Liittynyt: 24.05.2019 07:44:48

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Averelli » 29.04.2020 17:52:12

Topituppurainen1 kirjoitti:
29.04.2020 07:32:22
Iwabo S2 tuli markkinoille 2007 ja siinä oli polttologiikka. Uudemmissa prammi vaihtui ja samalla tuli Suomenkielinen valikkokin. S2 säätyy täysin automaattisesti tehoperusteisesti. Totta toki valikosta annetaan ohjelmaparametrit, minkälaisella teholla aloitetaan jne. ja miten polttoa ohjataan kattilaveden lämmönnousun mukaan, toteutuuko polttoteho ohjelman mukaan.Poikkeustilanteita on, jos kattilalaitos vaatii hienosäätöä ja se tehdään asentajavalikon kautta salauskoodilla. Pelletin laadulla ei ole mitään merkitystä hyvään polttoon.
Kyllä todennäköisesti olet ostanut Ruotsista vääränlaisen polttimen puhaltimen. Puhaltimen siipipyörä on eri kokoinen ja lapojen lukumäärä eri kuin alkuperäisessä, eli ilman tilavuusvirta poltto-ohjelman mukaan on muuttunut.
Ongelmat on siis alkanut puhaltimen vaihdon jälkeen ? Kaikki antamasi viestit viittaa siihen, että palamisilmasuhde on väärä. Savukaasuanalyysi kertoisi paremmin mitä siellä palotapahtumassa tapahtuu koko polton ajalta.
Voisit soittaa Pellettilämpöön Nivalaan (Hosianaholle) niin hän antaa tarkemmat ohjeet toimenpiteille.
Selitähän Topi nyt miten pelletin tiheyden muutos muka ei vaikuta polttoon? Jos pelletin tiheys muuttuu niin massavirta muuttuu ja kun tilavuusvirran mukaan syöttö sekä palamisilman säätö kumminkin tapahtuu. Kun polttimelle ei tätä muutosta ilmoiteta niin miten se osaa määritellä oikean palamisilman massavirran?

JRaaaaaa
Viestit: 19
Liittynyt: 01.09.2019 18:53:51

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja JRaaaaaa » 29.04.2020 19:34:50

Topituppurainen1 kirjoitti:
29.04.2020 12:25:55
S2 manuaalista selviää mihin logiikka perustuu niin digilämpötila-anturin kuin liekkivahdinkin osalta. Minulla on kyllä logiikasta manuaali mutta sitä ei voi luovuttaa ulkopuoliselle ja maksutta. Manuaalia voi tiedustella laitteen valmistajalta tai maahantuojalta.
Jos tuntee pellettipolttimen ohjauksista jotakin, voi niistä vetää johtopäätöksiä.
S2:n ohjauslogiikka on poikkeava tavanomaisiin polttimiin verrattuna, esim. siten että logiikka valvoo polttoa aina pyynnin mukaan. Tehoa otetaan polttimesta tarpeen mukaan kuin vähennetään tehoa tarpeen mukaan.
:D

Jaakkokat
Viestit: 30
Liittynyt: 24.07.2019 10:44:50

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Jaakkokat » 29.04.2020 19:54:37

Pelletsbutiken ja puhallin on saksalainen ebmpapst. Ei tullut savutus samaan aikaan. Minun s2 on kyllä suomenkielisellä valikolla manufactured 2007 mutta ei säädä mitään polton aikana, muutakuin miten nousurampit on määritelty. Sitten polttaa pyydetyllä teholla loppuunpolttoon saakka. Kortilla on V4.6 tai 4.b käsin kirjoitettu. Piirilevyversio on 1.6. 2002-2006.
Liekö uudemmissa versioissa paremmat säädöt?

On minulla se Suomenkielinen ohjekirja ja sen on aikanaan saanut myös vapaasti netistä.

Siinä on vähän huonosti selitetty se 10% pellettisäädön nosto ja tehonnoston periaatteet. Minusta kun asiaa olen tutkinut säätö menee niin, että syöttö kasvaa asetetulla minimiarvolla (minulla 10%) joka syöttöjaksolla nostovaiheesa ja saavuttaa maksimin samaan aikaan vaikka samaan vaikka puhaltimen tehonnosto olisi pitempi, koska syöttöjaksojen väli on vakio. Tehonsäätöä (puhaltimen pyörintänopeus) saa pidemmäksi säädettyä mutta periaatteessa hetken tulee pelletti liikaa.

Topituppurainen1
Viestit: 177
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 29.04.2020 19:59:13

Averelli kirjoitti:
29.04.2020 17:52:12
Topituppurainen1 kirjoitti:
29.04.2020 07:32:22
Iwabo S2 tuli markkinoille 2007 ja siinä oli polttologiikka. Uudemmissa prammi vaihtui ja samalla tuli Suomenkielinen valikkokin. S2 säätyy täysin automaattisesti tehoperusteisesti. Totta toki valikosta annetaan ohjelmaparametrit, minkälaisella teholla aloitetaan jne. ja miten polttoa ohjataan kattilaveden lämmönnousun mukaan, toteutuuko polttoteho ohjelman mukaan.Poikkeustilanteita on, jos kattilalaitos vaatii hienosäätöä ja se tehdään asentajavalikon kautta salauskoodilla. Pelletin laadulla ei ole mitään merkitystä hyvään polttoon.
Kyllä todennäköisesti olet ostanut Ruotsista vääränlaisen polttimen puhaltimen. Puhaltimen siipipyörä on eri kokoinen ja lapojen lukumäärä eri kuin alkuperäisessä, eli ilman tilavuusvirta poltto-ohjelman mukaan on muuttunut.
Ongelmat on siis alkanut puhaltimen vaihdon jälkeen ? Kaikki antamasi viestit viittaa siihen, että palamisilmasuhde on väärä. Savukaasuanalyysi kertoisi paremmin mitä siellä palotapahtumassa tapahtuu koko polton ajalta.
Voisit soittaa Pellettilämpöön Nivalaan (Hosianaholle) niin hän antaa tarkemmat ohjeet toimenpiteille.
Selitähän Topi nyt miten pelletin tiheyden muutos muka ei vaikuta polttoon? Jos pelletin tiheys muuttuu niin massavirta muuttuu ja kun tilavuusvirran mukaan syöttö sekä palamisilman säätö kumminkin tapahtuu. Kun polttimelle ei tätä muutosta ilmoiteta niin miten se osaa määritellä oikean palamisilman massavirran?

Vai täytyy minun selvittää miksi Iwabo S2 toimii niin kuin kerroin. Ottaisit selvää kyseisestä polttimesta, ennen kuin kyselet tyhmiä ! Jos osaat lukea ja ymmärrät lukemisen, mitä kirjoituksessani selvitän, palaa sitten asiaan jos on kysyttävää.

Topituppurainen1
Viestit: 177
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 29.04.2020 20:07:13

Jaakkokat kirjoitti:
29.04.2020 19:54:37
Pelletsbutiken ja puhallin on saksalainen ebmpapst. Ei tullut savutus samaan aikaan. Minun s2 on kyllä suomenkielisellä valikolla manufactured 2007 mutta ei säädä mitään polton aikana, muutakuin miten nousurampit on määritelty. Sitten polttaa pyydetyllä teholla loppuunpolttoon saakka. Kortilla on V4.6 tai 4.b käsin kirjoitettu. Piirilevyversio on 1.6. 2002-2006.
Liekö uudemmissa versioissa paremmat säädöt?

On minulla se Suomenkielinen ohjekirja ja sen on aikanaan saanut myös vapaasti netistä.

Siinä on vähän huonosti selitetty se 10% pellettisäädön nosto ja tehonnoston periaatteet. Minusta kun asiaa olen tutkinut säätö menee niin, että syöttö kasvaa asetetulla minimiarvolla (minulla 10%) joka syöttöjaksolla nostovaiheesa ja saavuttaa maksimin samaan aikaan vaikka samaan vaikka puhaltimen tehonnosto olisi pitempi, koska syöttöjaksojen väli on vakio. Tehonsäätöä (puhaltimen pyörintänopeus) saa pidemmäksi säädettyä mutta periaatteessa hetken tulee pelletti liikaa.
Soitto Hosionaholle varmistaisi polttimesi ohjelmalogiikan.
S2 lähtee polttamaan 10 kW:n teholla aina poikkeuksetta. Jos kattilaveden lämpö ei nouse tietyn ajan kuluessa tiettyä astemäärää, poltin siirtyy toiseen tehovaiheeseen. Jos edelleenkin pyynti on suurempi kuin polttimen energiantuotto, poltin siirtyy kolmanteen tehovaiheeseen. Poltin sammuu asteittain kun haluttu lämpötila on saavutettu.
Poltin toimii kaikilla tehoalueilla optimissa.
Suosittelen että laitteistosi testattaisiin savukaasuanalyysillä yhden koko polton ajalta.

Jaakkokat
Viestit: 30
Liittynyt: 24.07.2019 10:44:50

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Jaakkokat » 29.04.2020 20:13:25

Täytyypä kysyä saisko pelkkää sirua tuohon piiriikorttiin jos uusi versio tosiaan toimii noin niinkuin kerroit.

Topituppurainen1
Viestit: 177
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 29.04.2020 20:19:15

Jaakkokat kirjoitti:
29.04.2020 20:13:25
Täytyypä kysyä saisko pelkkää sirua tuohon piiriikorttiin jos uusi versio tosiaan toimii noin niinkuin kerroit.
Tuo S2 on kyllä älykäs poltin. Suunnittelijat ovat ottaneet varman päälle polton onnistumisen pelletin tuoton ja laadun suhteen. Poltin yliannostaa juuri senverran yli-ilmalla, ettei hiilidioksidi ja hiilimonoksidi pilaa polttoa.
Kyllä sinun tapauksessa veikkaan puhaltimessa olevan vääränlainen puhallin logiikkaan nähden. Mutta niin kuin sanottu, savukaasuanalyysi kertoo sitten totuuden.

Jaakkokat
Viestit: 30
Liittynyt: 24.07.2019 10:44:50

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Jaakkokat » 29.04.2020 21:07:28

Topituppurainen1 kirjoitti:
29.04.2020 19:59:13
Averelli kirjoitti:
29.04.2020 17:52:12
Topituppurainen1 kirjoitti:
29.04.2020 07:32:22
Iwabo S2 tuli markkinoille 2007 ja siinä oli polttologiikka. Uudemmissa prammi vaihtui ja samalla tuli Suomenkielinen valikkokin. S2 säätyy täysin automaattisesti tehoperusteisesti. Totta toki valikosta annetaan ohjelmaparametrit, minkälaisella teholla aloitetaan jne. ja miten polttoa ohjataan kattilaveden lämmönnousun mukaan, toteutuuko polttoteho ohjelman mukaan.Poikkeustilanteita on, jos kattilalaitos vaatii hienosäätöä ja se tehdään asentajavalikon kautta salauskoodilla. Pelletin laadulla ei ole mitään merkitystä hyvään polttoon.
Kyllä todennäköisesti olet ostanut Ruotsista vääränlaisen polttimen puhaltimen. Puhaltimen siipipyörä on eri kokoinen ja lapojen lukumäärä eri kuin alkuperäisessä, eli ilman tilavuusvirta poltto-ohjelman mukaan on muuttunut.
Ongelmat on siis alkanut puhaltimen vaihdon jälkeen ? Kaikki antamasi viestit viittaa siihen, että palamisilmasuhde on väärä. Savukaasuanalyysi kertoisi paremmin mitä siellä palotapahtumassa tapahtuu koko polton ajalta.
Voisit soittaa Pellettilämpöön Nivalaan (Hosianaholle) niin hän antaa tarkemmat ohjeet toimenpiteille.
Selitähän Topi nyt miten pelletin tiheyden muutos muka ei vaikuta polttoon? Jos pelletin tiheys muuttuu niin massavirta muuttuu ja kun tilavuusvirran mukaan syöttö sekä palamisilman säätö kumminkin tapahtuu. Kun polttimelle ei tätä muutosta ilmoiteta niin miten se osaa määritellä oikean palamisilman massavirran?

Vai täytyy minun selvittää miksi Iwabo S2 toimii niin kuin kerroin. Ottaisit selvää kyseisestä polttimesta, ennen kuin kyselet tyhmiä ! Jos osaat lukea ja ymmärrät lukemisen, mitä kirjoituksessani selvitän, palaa sitten asiaan jos on kysyttävää.
Kyllä ne tietyt parametrit pitää kertoa ei minun iwabo niitä osaa mitata.

Ei tämä ole tunneasia.

Averelli
Viestit: 16
Liittynyt: 24.05.2019 07:44:48

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Averelli » 29.04.2020 22:44:22

Topituppurainen1 kirjoitti:
29.04.2020 19:59:13
Averelli kirjoitti:
29.04.2020 17:52:12
Topituppurainen1 kirjoitti:
29.04.2020 07:32:22
Iwabo S2 tuli markkinoille 2007 ja siinä oli polttologiikka. Uudemmissa prammi vaihtui ja samalla tuli Suomenkielinen valikkokin. S2 säätyy täysin automaattisesti tehoperusteisesti. Totta toki valikosta annetaan ohjelmaparametrit, minkälaisella teholla aloitetaan jne. ja miten polttoa ohjataan kattilaveden lämmönnousun mukaan, toteutuuko polttoteho ohjelman mukaan.Poikkeustilanteita on, jos kattilalaitos vaatii hienosäätöä ja se tehdään asentajavalikon kautta salauskoodilla. Pelletin laadulla ei ole mitään merkitystä hyvään polttoon.
Kyllä todennäköisesti olet ostanut Ruotsista vääränlaisen polttimen puhaltimen. Puhaltimen siipipyörä on eri kokoinen ja lapojen lukumäärä eri kuin alkuperäisessä, eli ilman tilavuusvirta poltto-ohjelman mukaan on muuttunut.
Ongelmat on siis alkanut puhaltimen vaihdon jälkeen ? Kaikki antamasi viestit viittaa siihen, että palamisilmasuhde on väärä. Savukaasuanalyysi kertoisi paremmin mitä siellä palotapahtumassa tapahtuu koko polton ajalta.
Voisit soittaa Pellettilämpöön Nivalaan (Hosianaholle) niin hän antaa tarkemmat ohjeet toimenpiteille.
Selitähän Topi nyt miten pelletin tiheyden muutos muka ei vaikuta polttoon? Jos pelletin tiheys muuttuu niin massavirta muuttuu ja kun tilavuusvirran mukaan syöttö sekä palamisilman säätö kumminkin tapahtuu. Kun polttimelle ei tätä muutosta ilmoiteta niin miten se osaa määritellä oikean palamisilman massavirran?

Vai täytyy minun selvittää miksi Iwabo S2 toimii niin kuin kerroin. Ottaisit selvää kyseisestä polttimesta, ennen kuin kyselet tyhmiä ! Jos osaat lukea ja ymmärrät lukemisen, mitä kirjoituksessani selvitän, palaa sitten asiaan jos on kysyttävää.
Jos polttimelle syötetään pellettiä ruuvilla niin syöttö perustuu tilavuusvirtaan ja polttimen ilmamäärä säädetään tämän tilavuusvirran mukaan. Kun tiheys muuttuu ja tilavuusvirta säilyy samana niin polttimelle tuleva massavirta muuttuu. Jos polttimelle tuleva pelletin määrä(massa) muuttuu niin silloin ilman määrää täytyy muuttaa. Jos polttimelle ei kerrota tätä tiheyden muutosta niin se polttaa väärällä ilmamäärällä, koska pelletin tilavuusvirta säilyy vakiona. Tietääkseni yksikään poltin ei mittaa massavirtaa vaan niille täytyy kertoa pelletin tiheys. Mikä tästä on niin vaikea ymmärtää?

Topituppurainen1
Viestit: 177
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Iwabo Villa S2

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 30.04.2020 08:26:40

Mitä sinä tulet tähän threariin sössöttämään teorioitasi. Lueskele huolella mitä olen asiasta kirjoittanut. Tutustu kyseiseen polttimeen ja sen toimintaan. S2 poltin säätyy optimiin ja sillä siisti. Pienet muutokset pelletin syötössä koostumuksen , laadun tms. suhteen kompensoidaan mitä olen edellisessä kirjoituksissa kertonut.Puhaltimen kierrosluvun säätö puskuroi kaikki muutokset annostelun suhteen.
Minä en vastaile turhanpäiväisiin kommentteihin tämän jälkeen. Olen kertonut aloituskysyjälle neuvoja hänen propleemaansa. Kaikki ulkopuoliset joita ei asia koske, olkoon kirjoittelematta hymiöineen tähän threariin. Admin voisi ojentaa ja huomauttaa asiasta.

Vastaa Viestiin