Vika selvisi

Siirtoruuvit ym.
Topituppurainen1
Viestit: 117
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 10.05.2022 17:17:28

Vika selvisi. SPG:n moottorin tuhoutumiseen syyllinen löytyi siirtospiraalin ulkoputkesta lohjennut pala sopivasti niin että spraali meni juntturaan. Moottoria ei suojaa mikään ylikuormitukselta ja polttimen sukakekin kesti tuon juntturan. Magneettivuo ehti tuhota roottorin, joka kosketti staattoriin. Täytyykin ottaa yhteyttä Hosionahoon, miksi muovinen siirtoputki on heikoin lenkki Iwabon pellettilaitteistossa.

JormaR47
Viestit: 17
Liittynyt: 20.06.2019 22:03:28

Re: Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja JormaR47 » 11.05.2022 20:20:32

Topituppurainen1 kirjoitti:
10.05.2022 17:17:28
Vika selvisi. SPG:n moottorin tuhoutumiseen syyllinen löytyi siirtospiraalin ulkoputkesta lohjennut pala sopivasti niin että spraali meni juntturaan. Moottoria ei suojaa mikään ylikuormitukselta ja polttimen sukakekin kesti tuon juntturan. Magneettivuo ehti tuhota roottorin, joka kosketti staattoriin. Täytyykin ottaa yhteyttä Hosionahoon, miksi muovinen siirtoputki on heikoin lenkki Iwabon pellettilaitteistossa.
Kyllä näissä SPG moottoreissa, missä lukee tyyppikilvessä tce, on lämpösuoja. jonka pitäisi estää moottorin tuhoutuminen.

Topituppurainen1
Viestit: 117
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 11.05.2022 21:41:28

JormaR47 kirjoitti:
11.05.2022 20:20:32
Topituppurainen1 kirjoitti:
10.05.2022 17:17:28
Vika selvisi. SPG:n moottorin tuhoutumiseen syyllinen löytyi siirtospiraalin ulkoputkesta lohjennut pala sopivasti niin että spraali meni juntturaan. Moottoria ei suojaa mikään ylikuormitukselta ja polttimen sukakekin kesti tuon juntturan. Magneettivuo ehti tuhota roottorin, joka kosketti staattoriin. Täytyykin ottaa yhteyttä Hosionahoon, miksi muovinen siirtoputki on heikoin lenkki Iwabon pellettilaitteistossa.
Kyllä näissä SPG moottoreissa, missä lukee tyyppikilvessä tce, on lämpösuoja. jonka pitäisi estää moottorin tuhoutuminen.
Otin moottorin auki ja tutkin koko moottorin sielunelämän, niin ei sieltä löytynyt mitään lämpö/ylikuormitussuojaa. Moottori on kaikin puolin tavallinen oikosulkumoottori, paitsi kierrosluku on 1200 r/min. Kytkentärasiassa ei ollut mitään koponenttia joka viittaisi suojaukseen. Suorat syötöt johtimina moottorille ja moottorin staattorille lähtevät johtimet normi 1-vaihemoottorin tapaan.
Kuva 1 Kuva
Kuva 2 Kuva
Kuvan 1 näkee, että on TCE
Kuvan 2 näkee johtimet ja liitännät sekä käynnityskondensaattori, mitään ei ole kuormitukseen tai lämpöön viittaavaa komponenttia kytkentärasiassa. SPG moottorihan on kertakäyttöinen ja ei saa purettua normi oikosulkumoottorin tapaan. Jos TCE on staattorin sisällä käämityksen läpiviennin sisällä, ei sitä sitten voi vaihtaakaan kun moottori on valmistusteknisesti tehty niin, että joutuu käyttämään leikkausoperaation moottorin sisuskaluhin pääsemiseksi.

JormaR47
Viestit: 17
Liittynyt: 20.06.2019 22:03:28

Re: Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja JormaR47 » 11.05.2022 22:32:18

Topituppurainen1 kirjoitti:
11.05.2022 21:41:28
JormaR47 kirjoitti:
11.05.2022 20:20:32
Topituppurainen1 kirjoitti:
10.05.2022 17:17:28
Vika selvisi. SPG:n moottorin tuhoutumiseen syyllinen löytyi siirtospiraalin ulkoputkesta lohjennut pala sopivasti niin että spraali meni juntturaan. Moottoria ei suojaa mikään ylikuormitukselta ja polttimen sukakekin kesti tuon juntturan. Magneettivuo ehti tuhota roottorin, joka kosketti staattoriin. Täytyykin ottaa yhteyttä Hosionahoon, miksi muovinen siirtoputki on heikoin lenkki Iwabon pellettilaitteistossa.
Kyllä näissä SPG moottoreissa, missä lukee tyyppikilvessä tce, on lämpösuoja. jonka pitäisi estää moottorin tuhoutuminen.
Otin moottorin auki ja tutkin koko moottorin sielunelämän, niin ei sieltä löytynyt mitään lämpö/ylikuormitussuojaa. Moottori on kaikin puolin tavallinen oikosulkumoottori, paitsi kierrosluku on 1200 r/min. Kytkentärasiassa ei ollut mitään koponenttia joka viittaisi suojaukseen. Suorat syötöt johtimina moottorille ja moottorin staattorille lähtevät johtimet normi 1-vaihemoottorin tapaan.
Kuva 1 Kuva
Kuva 2 Kuva
Kuvan 1 näkee, että on TCE
Kuvan 2 näkee johtimet ja liitännät sekä käynnityskondensaattori, mitään ei ole kuormitukseen tai lämpöön viittaavaa komponenttia kytkentärasiassa. SPG moottorihan on kertakäyttöinen ja ei saa purettua normi oikosulkumoottorin tapaan. Jos TCE on staattorin sisällä käämityksen läpiviennin sisällä, ei sitä sitten voi vaihtaakaan kun moottori on valmistusteknisesti tehty niin, että joutuu käyttämään leikkausoperaation moottorin sisuskaluhin pääsemiseksi.
Siellä käämityksen sisäällä se lämpösuoja on.Se kytkeytyy itsestään takaisin moottorin jäähdyttyä.

Topituppurainen1
Viestit: 117
Liittynyt: 15.10.2019 23:07:10

Re: Vika selvisi

Viesti Kirjoittaja Topituppurainen1 » 11.05.2022 22:50:38

JormaR47 kirjoitti:
11.05.2022 22:32:18
Topituppurainen1 kirjoitti:
11.05.2022 21:41:28
JormaR47 kirjoitti:
11.05.2022 20:20:32

Kyllä näissä SPG moottoreissa, missä lukee tyyppikilvessä tce, on lämpösuoja. jonka pitäisi estää moottorin tuhoutuminen.
Otin moottorin auki ja tutkin koko moottorin sielunelämän, niin ei sieltä löytynyt mitään lämpö/ylikuormitussuojaa. Moottori on kaikin puolin tavallinen oikosulkumoottori, paitsi kierrosluku on 1200 r/min. Kytkentärasiassa ei ollut mitään koponenttia joka viittaisi suojaukseen. Suorat syötöt johtimina moottorille ja moottorin staattorille lähtevät johtimet normi 1-vaihemoottorin tapaan.
Kuva 1 Kuva
Kuva 2 Kuva
Kuvan 1 näkee, että on TCE
Kuvan 2 näkee johtimet ja liitännät sekä käynnityskondensaattori, mitään ei ole kuormitukseen tai lämpöön viittaavaa komponenttia kytkentärasiassa. SPG moottorihan on kertakäyttöinen ja ei saa purettua normi oikosulkumoottorin tapaan. Jos TCE on staattorin sisällä käämityksen läpiviennin sisällä, ei sitä sitten voi vaihtaakaan kun moottori on valmistusteknisesti tehty niin, että joutuu käyttämään leikkausoperaation moottorin sisuskaluhin pääsemiseksi.
Siellä käämityksen sisäällä se lämpösuoja on.Se kytkeytyy itsestään takaisin moottorin jäähdyttyä.
OK. No se ei kuitenkaan suojannut itse käyttömoottoria, koska juntturassa oli seuraavana päivänäkin kun lopetti pyörimisen. Roottorin pinnassa on selvät kosketusjäljet kun roottori on hangannut staattoriin. Voin tulla näyttämään sulle tuota tekelettä...paska vehkeitä ovat.

Vastaa Viestiin