Ruuvi ei aina käynnisty
Ruuvi ei aina käynnisty
Mikähän voisi olla vikana kun ruuvia pyörittävä moottori ei aina käynnisty. Kyseessä siis bionan mukana aikoinaan tullut 40w sähkömoottori. Vaihdoin releen uuteen joten sen luulisi nyt olevan kunnossa. Mutta jostain syytä 1-2krt/vrk moottori ei käynnisty. Ikäähän tuolla on jo se reilu 15-vuotta. Onko se uuden moottorin hankinta? Ja jos niin millainen moottori kannattaa hankkia. Polttimena siis ollut jo 10-vuotta janfire nh mody.
Re: Ruuvi ei aina käynnisty
Onkos noissa moottoreissa kondensaattori?
-
pellettilämmittäjä
Tuli näköjään ajatuskatkos tuossa viestin kirjoituksessa. Kondensaattori joka ohjaa käynnistystä on siis vaihdettu ja on moottorin ulkopuolella oleva perinteinen 4uf konkka.
Ja tosiaan ehkä kerran tai kaks per vrk jää käynistymättä. Sen verran satunnainen vika että en ole vielä koskaan sattunut itse paikalle kun tapahtuu. Aina lähtee "napista" uudeleen päälle. Voisko olla joku kosketushäitiö
Ja tosiaan ehkä kerran tai kaks per vrk jää käynistymättä. Sen verran satunnainen vika että en ole vielä koskaan sattunut itse paikalle kun tapahtuu. Aina lähtee "napista" uudeleen päälle. Voisko olla joku kosketushäitiö
-
pellettilämmittäjä
Liitokset kannattaa puhdistaa ensin.Skiman13 kirjoitti: ↑12.12.2024 10:41:45Tuli näköjään ajatuskatkos tuossa viestin kirjoituksessa. Kondensaattori joka ohjaa käynnistystä on siis vaihdettu ja on moottorin ulkopuolella oleva perinteinen 4uf konkka.
Ja tosiaan ehkä kerran tai kaks per vrk jää käynistymättä. Sen verran satunnainen vika että en ole vielä koskaan sattunut itse paikalle kun tapahtuu. Aina lähtee "napista" uudeleen päälle. Voisko olla joku kosketushäitiö![]()
Ei noista kondensaattoreista ja niiden laaduista voi mennä takuuseen, kokemusta on monista, jotkut ovat kestäneet vaan joitakin päiviä ja jotkut vuosia. Joten ei sekään ole mahdotonta että se uusittu kondensaattori olisi viallinen.